KALIMAH INDAH SELAMANYA...

KALIMAH INDAH SELAMANYA...

Saturday 14 April 2012

sekadar coretanku.....

mata agak sukar untuk lelap..mungkin kerana gusi yang berdenyut agak mengganggu konsentrasiku untuk tidur.... lalu aku meluangkan masa melayari facebook dan juga halaqah.net... entah mengapa malam ini banyak pulak link yang aku klik "share" di wall fb ku... apakah kerana aku bosan hingga tidak tahu apa nak buat??? sungguh Tidak jawapannya. aku klik share kerana aku rasa ada manfaat yang aku dapat dan aku patut panjangkan. mungkin aku x berdakwah secara terus tapi aku sering motivasikan diri Dakwah Bilhikmah... ubah karektor mengikut situasi dan kondisi jika hendak berdakwah bilhikmah. walaupun aku tidak memegang apa-apa ijazah dalam apa jua bidang, bagi aku cabang dakwah itu luas dan penyampaian isi kandungan dakwah itu bukan semestinya diukur dengan sekeping kertas yang dipanggil ijazah... menghadiri Kursus Muhasabah Diri Meningkatkan Prestasi pada 12.04.2012 memberikan aku banyak info dan pengetahuan baru dalam memajukan diri dan ibadahku.... Subhanallah... banyak juga aku tersasar dan terbabas dalam waktu bertugas... MasyaAllah... apakah terganti waktu-waktu yang tersasar dan terbabas itu??? mungkin ya mungkin juga tidak... justeru itu, keampunan dariNYA ku pohon kerana aku hambaNYA yang terlalu lemah yang memungkinkan aku gagal memenuhi piawaian waktu kerja yang dituntut. namun, aku bertekad untuk perbaiki kekuranganku... YA! aku mesti berubah. aku mesti lakukan perubahan. jika aku tidak berani bertindak, maka aku akan terus menjadi aku yang x maju-maju....

 (tiba-tiba mengantuk...so, to be continue...^_~ )

No comments:

Post a Comment