KALIMAH INDAH SELAMANYA...

KALIMAH INDAH SELAMANYA...

Monday 9 April 2012

:(

menulis dari hati itu adalah yang sepatutnya.. memang aku agak sedih sebenarnya pada saat aku mencoretkan kata-kata di sini.. sungguh aku rasa aku sangat-sangat hipokrit dengan diri aku sendiri... memang rasa nak menangis sangat-sangat tapi aku selalu cakap pada diri aku jangan menangis. nanti ko jadi lemah hani... sungguh aku rasa seperti aku lost for awhile. aku tak jahat. aku tak zalim. tapi aku dah kejam sangat-sangat. kejam kerana berkasar dengan hamba ALLAH yang lain.. berkasar bukanlah berkasar pada perbuatan tetapi aku telah berkasar dengan kata-kata. Ya! dengan kata-kata dalam SMS... kata-kata yang menghancurkan harapan yang telah lama disemai... Ya ALLAH... memang aku bersalah melukakan hati hambaMu itu tetapi aku terpaksa... kerana aku perlukan satu jawapan kepada persoalan. jika aku tidak meletakkan titik noktah maka aku akan berterusan lagha ... aku jua yang akan hanyut malah menyeret sama hambaMU itu hanyut... dan bukan itu yang aku mahukan... Ya ALLAH.... kuatkan hatiku.. aku tidak tahu sejauhmana perjalanan hidupku sebagai hambaMU di muka bumi ini tapi aku tidak mahu jadi hamba-hambaMU yang rugi malah dimurkai... aku tidak mahu.... dan bila down, aku akan dengar lagu ni dan ia sedikit sebanyak akan beri aku moral support untuk aku bangun semula....

Mengemis Kasih

Tuhan dulu pernah aku menagih simpati
Kepada manusia yang alpa jua buta
Lalu terheretlah aku di lorong gelisah
Luka hati yang berdarah kini jadi kian parah

Semalam sudah sampai ke penghujungnya
Kisah seribu duka ku harap sudah berlalu
Tak ingin lagi kuulangi kembali
Gerak dosa yang menghiris hati

Tuhan dosa menggunung tinggi
Tapi rahmat-Mu melangit luas
Harga selautan syukurku
Hanyalah setitis nikmat-Mu di bumi

Tuhan walau taubat sering kumungkir
Namun pengampunan-Mu tak pernah bertepi
Bila selangkah kurapat pada-Mu
Seribu langkah Kau rapat padaku

2 comments:

  1. Akak~~

    http://www.youtube.com/watch?v=GpFSETaezz8

    Langkah Tercipta
    Album : Langkah Tercipta
    Munsyid : Unic
    http://liriknasyid.com


    Semalam aku kelukaan,
    Kecewa kehampaan,
    Mencalar ketabahan,
    Impian seringku harapkan menjadi kenyataan
    Namun tak kesampaian,

    Allah…
    Inginku hentikan langkah ini
    Bagaikan tak mampu untuk ku bertahan
    Semangat tenggelam lemah daya,
    Haruskah aku mengelamun jiwa
    Ku berbisik inilah dugaan

    Dan langkahku kini terbuka
    Pada hikmah dugaan uji keimanan
    Dan dilontarkannya ujian diluar kekuatan setiap diri insan

    Allah…
    Pimpini diriku,
    Untuk bangkit semula meneruskan langkah perjuangan ini
    Cekalkan hati dan semangatku
    Kurniakan ketabahan........
    Agar mimpi jadi nyata..
    padaMu ku meminta

    Dan ku mohon agung kudratMu
    Wahai Tuhan Yang Satu
    Segalanya dariMu

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukran dania... really appreciate it... Barakallahufik dik...:)

      Delete