KALIMAH INDAH SELAMANYA...

KALIMAH INDAH SELAMANYA...

Thursday 15 March 2012

Pinjam Buku...:)

first time pinjam buku kat library mahkamah. honestly, previously aku bukanlah orang yang rajin pinjam buku2 law kat library especially masa jadi full time student kat Uia Gombak but sejak sambung blaja secara PLK (Blended Learning) di Uitm shah alam ni, aku belajar untuk berubah. belajar untuk change tabiat study last minit kepada study awal sket. blaja utk change habit x suka membaca buku2 law kepada suka membaca n plg penting berjaya  ubah habit hafal tanpa faham....:) dulu2 aku selalu terfikir n bercakap dalam hati bila tengok orang2 membaca especially in bus or train. but, when it comes to me, then baru aku tau perasaan sebenar membaca di saat menunggu or dalam bas @ train @ erl... Subhanallah... memang lain perasaannya membaca dalam keadaan begitu. dan, adakala lebih mudah faham n ingat apa yang dibaca coz x mengantuk bila membaca dalam keadaan camtu...hehe... cuma, buku2 law memang majornya in english. so, bila aku membaca memang Pen Merah tu macam wajib ada coz aku mmg akan conteng kat notes or buku apa yg aku faham n x faham.... (teringat zaman jadi guru ganti 2008... pen merah tu sgt2 la penting..hehe)

No comments:

Post a Comment