KALIMAH INDAH SELAMANYA...

KALIMAH INDAH SELAMANYA...

Sunday 19 February 2012

Aku juga memerlukannya........



setiap manusia dalam dunia ini perlukan cinta. perlukan kasihsayang. perlukan perhatian. perlukan pasangan. perlukan teman. perlukan ikatan yang membawa kepada pembinaan sebuah Keluarga. tiada manusia yang impikan kemusnahan. tiada manusia yang inginkan perpisahan. tiada manusia yang mengharapkan kehancuran.... manusia saling memerlukan dan kerana itu Allah jadikan manusia itu bersaudara. berukhwah. bermahabbah... namun, seringkali juga apa yang kita perlukan tidak terus kita dapatkan apatah lagi utk kita jadikan milik kita....aku juga perlukan apa yang manusia lain perlukan tetapi aku yakin Allah akan izinkan apabila tiba masanya nanti. walaupun pelbagai persoalan sering diajukan namun aku tetap yakin belum masanya lagi... mungkin ada benarnya telahan dan sangkaan yang dibuat oleh orang-orang di sekelilingku tetapi bagiku mereka berhak untuk buat penilaian mereka. kesimpulan mereka kerana mereka juga manusia yang dikurniakan akal dan nafsu. namun, aku tidak perlu terburu-buru mengiyakan atau menidakkan kerana hati ini selalu memohon agar diberikan kekuatan olehMu Ya ALLAH.. selalu memohon petunjuk dariMU... Ya! terlalu banyak permintaanku. terlalu banyak impianku. terlalu banyak aduanku kepadaNya namun aku yakin hanya DIA yang selayaknya aku bersujud. aku adukan segalanya. dan aku mohon segalanya. hanya DIA... ALLAH swt.... Ya ALLAH... bimbing dan pimpinlah aku agar aku bisa  meneruskan langkah-langkah dalam menghadapi liku-liku sebuah kehidupan.... dan hanya keranaMu, kepadaMu aku meletakkan seluruh pergantungan hidupku... tiada yang lain melainkan Engkau Yang Maha Esa...

2 comments:

  1. aku pun memerlukannya..aku sabar menanti akan kehadirannya.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah... ia akan hadir dgn izinNYA apabila tiba masanya...:)

      Delete