KALIMAH INDAH SELAMANYA...

KALIMAH INDAH SELAMANYA...

Tuesday 29 May 2012

:(

mendengar tangisan anak buatkan aku terpempan seketika ketika dalam perjalanan menuju ke ofis. kebiasaannya si adik yang akan kol sambil menangis tetapi pagi ini si kakak yang menangis. aku yang tak berapa jelas suara siapa mendengar pertanyaan si kecil " ibu, ibu kat mana ni?" " ibu dalam van shuttle. ibu nak gi ofis. kenapa ni?" selepas itu aku hanya mendengar tangisan anakku... lantas adikku mengambil telefon dan bercakap denganku. " angah, robihah yang kol ko tadi. ruqayyah kat hospital sekarang dengan ma. dia lelah. robihah susah hati. dia menangis sebab takut adik dia ada apa-apa. ko kol ma if nak tau pasal ruqayyah. abah dah otw ke sana sebab ma minta abah amik baju sejuk dengan towel utk ruqayyah.".... sampai je di ofis aku terus kol ma. sekarang tengah tunggu doktor. bila kol robihah dia dah tak nak bercakap. so, just buat loud speaker then bagi dia dengar suara ibunya. aku sedaya mungkin untuk kuatkan hati. memujuk anak sulungku dan dalam masa yang sama risau tentang anak keduaku. jika kuala rompin dengan KL ni dekat macam jalan duta ke masjid jamek, memang takde masalah... Ya ALLAH, siri ujian bertamu lagi dalam kehidupanku. aku tahu dan aku yakin Engkau tidak akan menguji hambaMU melebihi kemampuannya..................

4 comments:

  1. Assalamualaikum wbt
    If i were in your shoe, i cannot imagine how curious i am! What else could we have except our beloved children. May Allah SWT always be with you. Be strong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank a lot tajnur... Alhamdulillah both of my daughters are getting better especially the 2nd. i alwiz put in my mind that ALLAH never leave us alone no matter how hard the trial...

      Delete
  2. Salam.kak robhun,akak memang kuat.teruskan perjuangan kak..-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam nurul... syukran dik...insyaAllah...akan diteruskan...:)

      Delete